۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۲, جمعه

یک دانشجو خود را در ملاعام به‌ آتش کشید

یک دانشجو خود را در ملاعام به‌ آتش کشید
احسان عبدی دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کرمانشاه‌ بعدازظهر امروز پنج‌شنبه 11 اردیبهشت، در چهارراه‌ "پمپ گازوئیل" نزدیک میدان آزادی کرمانشاه‌ خود را به‌ آتش کشید.
خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان:
بعدازظهر امروز پنج‌شنبه ۱۱ ارديبهشت‌ماه 1393، احسان عبدی 21 ساله اهل شهر نوسود در استان کرمانشاه‌ و دانشجوی رشته‌ عمران دانشگاه‌ رازی کرمانشاه‌، به‌ دلایل نامعلومی در پمپ گازوئیل کرمانشاه‌ با استفاده‌ از مواد محترقه‌ خود را آتش زد.
بنابه تازه ترین خبر از این دانشجوی کرد ، وی در حالی که قرار بود به بیمارستانی در شهر اصفهان منتقل شود ، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.
قبلا یک منبع مطلع در این باره گفته بود که بلافاصله‌ پس از حادثه‌، مردم با پلیس و فوریت‌های پزشکی تماس می‌گیرند و کادر درمانی، احسان را به‌ بیمارستان مخصوص سوانح سوختگی کرمانشاه‌ (امام خمینی) انتقال می‌دهند؛ که پزشکان بیمارستان اعلام می‌کنند وی‌ دچار 95 درصد سوختگی شده‌ است و خطر مرگ وی را تهدید می‌کند.
همین منبع اضافه نمود از آنجایی که‌ استان‌های غربی کشور فاقد تجهیزات لازم برای درمان سوختگی هستند، خانواده‌ وی تصمیم دارند که‌ فرزندشان را به‌ اصفهان انتقال دهند.
تا این لحظه‌ دلیل خودسوزی برای خانوده‌، دوستان و پلیس در هاله‌‌ای از ابهام قرار دارد.
گفتنی است که بنابه گفته چند تن از دوستان این دانشجوی کُرد، احسان دقایقی قبل از اقدام به خودسوزی در چند تماس مختلف با دوستانش، آنان را از قصد خود آگاه‌ کرده بود.
در خصوص پدیده خودکشی که در مدت اخیر چند دانشجو دست به خودکشی زده‌اند یکی از فعالان حقوق بشر در کرمانشاه، ضمن هشدار نسبت به بالا رفتن میزان خودکشی در میان دانشجویان؛ احساس پوچی، نداشتن چشم‌انداز مطمئن در آینده و مشکلات عاطفی را از دلایلی می‌داند که براساس آن دانشجویان دست به خودکشی می‌زنند و در واقع نوعی اعتراض به مسوولان و جامعه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر