۱۳۹۳ مهر ۹, چهارشنبه

اتهام غنچه قوامی «تبلیغ علیه نظام» اعلام شد


اتهام غنچه قوامی «تبلیغ علیه نظام» اعلام شد
غنچه قوامی، یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی والیبال که تیرماه سال جاری بازداشت شده به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده است.
محمود علیزاده طباطبایی روز یکشنبه ششم مهرماه به ایسنا گفت که به تازگی با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، پرونده موکلش به شعبه اول دادگاه انقلاب فرستاده شده است.
غنچه قوامی در آخرین پست فیسبوک خود نوشته بود : "... رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايی ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحانی در حوزه زنان می تواند انجام دهد" !
یکی از حضار از روحانی در نیو یورک پرسیده بود: شما در مراسم شام پارسال گفتید همه ایرانیها بیایند ایران. غنچه قوامی آمد و دستگیر شد.
رئیس دولت "تدبیر و امید" پاسخ داده بود: امسال هم بیایید شام!
همچنین روحانی روز چهارشنبه گذشته ۲ مهر در جلسه‌ای در بنیاد "امریکای نو" در پاسخ به سوال "فرید زکریا"، گرداننده‌ی جلسه در خصوص حکم «زندان و شلاق» صادرشده برای تعدادی از جوانان سازنده‌ی یک موزیک‌ویدئوی "بی‌ضرر" برای آهنگ "خوشحال" (Happy) : بازداشت چند جوان در ایران مساله مهمی نیست!
«ما خیلی مشکلات در جهان داریم تا بخواهیم درباره‌ی بازخواست چند نفر که یک مساله‌ی "عادی" است صحبت کنیم.»
غلامحسین محسنی ا‌ژ‌ه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ، نیز پیش از این گفته بود که بازداشت غنچه قوامی ربطی به ورزش ندارد!
او روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه در نشست خبری خود گفت: "برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد."
محمد خاتمی هم در روز‌های اخیر گفته است: ما در انتخابات شرکت نکرديم که دوستان ما روی کار بيايند بلکه نظر ما اين بود که روال ها و رويکردهای نادرست اصلاح شود و بحمدالله دولت و رييس جمهوری داريم که رويکرد خوبی دارد.
«غنچه قوامی تهدید شده به زندان قرچک فرستاده خواهد شد»
عفو بين الملل در بيانيه ای دراينباره آورده است که خانم قوامی پس از آزادی (پس از بازداشت موقت) به يکی از دوستان خود گفته بود که در بازداشت کوتاه مدتش به سيلی زده شده و بر روی زمين کشيده شده بود و آثار کبودی بر بدن او مشهود بوده است.
در تصویر: رامين مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت خارجه در دولت احمدی نژاد و سفير فعلی جمهوری اسلامی در لهستان و همسرش در حال تماشای مسابقه واليبال!
غنچه قوامی ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ در صفحه فیسبوک خود نوشته بود:
تهديد مي كنند : " هوا كه تاريك بشه، جمعتون مي كنيم." مي گويند كه نيرو براي حفظ امنيت ما در داخل ورزشگاه ندارند، در حاليكه به تعداد ما مامور براي تهديد و ارعاب آورده اند. مي گوييم ورود زنان به ورزشگاه هيچگونه منع قانوني و شرعي ندارد. مي گويند "دستور" است و مثل هميشه مامورند و معذور. سرهنگ عرب سرخي مي گويد: " گوشتون رو عين موش مي گيرم و پرتتون مي كنم توي ون". نماينده معاونت زنان رياست جمهوري به حمايت از تجمع كنندگان آمده است و وعده برگزاري جلسه با حضور معترضين و سردار ساجدي و استاندار و ... مي دهد. رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ابتدايي ترين و كم هزينه ترين اقداميست كه دولت روحاني در حوزه زنان مي تواند انجام دهد. وزير ورزش مسابقه قبلي را به طور سمبليك با خانواده خود در ورزشگاه به تماشا نشسته است، كه نشان دهد از ورود زنان حمايت مي كند. يك سال گذشته و اين حمايت ها راه به جايي نبرده است. حتي براي تماشاي مسابقات واليبال و بسكتبال كه تا دو سال پيش براي زنان مجاز بود. كار كار خودمان است، بايد جمع شويم و آنقدر پشت در ها بايستيم تا مجوز حضورمان صادر شود.

چرا جمهوری اسلامی به جامعهٔ بین‌المللی تعهد میدهد اما به تعهدات خود عمل نمیکند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر