۱۳۹۳ آبان ۸, پنجشنبه

غنچه قوامی به اتهام تلاش برای دیدن مسابقه والیبال

چهار ماه بازداشت خودسرانه غنچه قوامی به اتهام تلاش برای دیدن مسابقه والیبال
علیزاده طباطبایی وکیل "غنچه قوامی" می گوید: "علیرغم داشتن نامه از دادگاه، ماموران اوین اجازه ملاقات با موکلم را نمی‌ دهند، گویا آنها زورشان بیشتر از دادگاه است !"
اشاره آقای علیزاده طباطبایی به مسئولان بند 2-الف زندان اوین می باشد که در تصرف سپاه پاسداران است.
وی می گوید: "دادگاه موکل بنده در تاریخ 27 مهرماه تشکیل شده بود و پس از یک هفته رای می بایست صادر می شد، اما هنوز حکمی به دست ما نرسیده است. آنها همچنان به من می‌گویند: "حکم در مرحله تایپ است!"
علیزاده طباطبایی گفت: "با توجه به اینکه جرم در نظر گرفته شده برای موکل بنده دارای جزای سه ماه تا یک سال حبس است، احتمال می‌دهم که موکل من با قرار وثیقه آزاد شود، اما با این حال منتظر تصمیم دادگاه هستیم."
غنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله با ملیت ایرانی– انگلیسی، فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه سواز لندن است که اسفند ماه سال ۱۳۹۲ پس از پایان تحصیلش به ایران بازگشت. او در روز سی ام خرداد ماه برای تماشای بازی والیبال ایران و ایتالیا در مقابل ورزشگاه آزادی در میان جمعی دیگر از بانوان حضور یافته بود، به همراه تعدادی دیگری از بانوانی که خواستار حضور به داخل ورزشگاه برای دیدن مسابقه بودند دستگیر شد اما در همان روز با اخذ تعهد و توقیف وسایل شخصیش از بازداشتگاه وزرا آزاد شد. وقتی روز ۹ تیرماه برای پس گرفتن لوازم شخصیش به بازداشتگاه وزرا مراجعه کرد بدون توضیح بازداشت شد و همچنان در زندان اوین به سر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر