خبرگزاری هرانا – باتیر شاه محمداف زندانی بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج به علت فشارخون بالا و خونریزی در خواب به بصورت اورژانسی به بهداری زندان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، باتیر شاه محمداف زندانی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج شب گذشته بصورت اورژانسی به بهداری زندان منتقل شد.
یکی از زندانیان رجایی شهر در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «باتیر شاه محمداف در خواب دچار خونریزی شدید از ناحیهٔ بینی شد که خیلی سریع با برانکارد به بهداری زندان منتقل گردید.»
وی همچنین گفت: «پزشک بهداری سه بار از ایشان نوار قلب گرفته و خونریزی را فشار بسیار بالا تشخیص دادند و گفتند اگر کمی دیر‌تر متوجه می‌شدید معلوم نبود چه اتفاقی برای این تبعهٔ ترکمنسان می‌افتاد. پزشکان حال وی را با توجه به نوار قلبش بسیار خطر ناک اعلام کردند و پیشنهاد دادند که فوری یک وقت در بیمارستان قلب تهران بگیرد.»
این منبع در پایان گفت: «وی پیش از این هم بار‌ها از درد کلیه‌هایش شبانه به بهداری زندان رفته بود و در حال حاضر بیشتر از مسکن‌های قوی برای درد کلیه‌هایش استفاده می‌کند.»
با تیر شاه محمداف شهروند ترکمنستان بوده و به همراه دیگر هم وطن خود چاری مرادف که هم اکنون در بند ۷ زندان اوین نگهداری می‌شود به اتهام جاسوسی به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.