خبرگزاری هرانا – معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را برای توسعه فناوری در ایران عنوان کرد.
به گزارش هرانا به نقل از واحد مرکزی خبر؛ معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فیلترینگ هوشمند اینستاگرام را برای توسعه فناوری در ایران عنوان کرد.
مرتضی براری با اشاره به فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام از هفته گذشته گفت: وزارت ارتباطات خواهان توسعه در حوزه فناوری اما مخالف نشر مصادیق مجرمانه در اینگونه ارتباطات است.
وی افزود: بر همین اساس با هماهنگی کمیته مصادیق مجرمانه و وزارت ارتباطات مصادیق مجرمانه اینستاگرام بر اساس قوانین فیلترینگ هوشمند فیلترمی‌شود و این سیستم در حال ارتقا و به روز شدن است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به افزایش تعرفه اینترنت اپراتور ایرانسل گفت: با توجه به اینکه قیمت اینترنت بنا بر مصوبات به یک دهم رسیده، شرکت ایرانسل قیمت ارائه بسته‌های خدماتی‌اش را افزایش داده است و هیچ تخلفی مبنی بر افزایش قیمت اینترنت در این اپراتور وجود ندارد.
براری همچنین از فعالیت بیش از هشت هزار دفتر IST روستایی در کشور و برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده در این دفا‌تر خبر داد و افزود: از نیمه دوم امسال خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات سیار با مجوز وزارت ارتباطات با هدف ارتقای خدمات و توسعه تکنولوژی‌های جدید ارائه شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در استان سمنان نیز خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات سیار تا دهه فجر به مردم ارائه می‌شود.
براری به نصب بیش از ۲۷۰ سایت bts تلفن همراه در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: در این استان تاکنون ۴۹ روستا خدمات اینترنت پر سرعت دریافت کرده‌اند که این تعداد تا پایان سال به ۷۴ روستا خواهد رسید.