خبرگزاری هرانا – آرش صادقی ۲۰ مهرماه ۱۳۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات آزاد شد. بازداشت آرش صادقی بدون ارائهٔ حکم و بدون تشکیل دادگاه به صورت غیرقانونی با ضرب و شتم درخیابان صورت گرفت. درحین بازجویی‌ها بیشترین فشارجهت اخذ اعترافات تصویری درمورد مرگ مادرش بوده است. آن‌چه را که بازجویان قصد تفهیم داشتند، این بود که اعتراف نماید مرگ مادر به دلیل بیماری‌های سابقه دار قبلی‌اش بوده است. همچنین بازجویان قصد داشتند که آرش صادقی ازطرح شکایت در مورد مرگ مادر صرف‌نظر کند. آقای صادقی تنها عضو خانواده‌اش بود که برای یورش ماموران به منزل و فوت نابهنگام مادرش – که ناشی از این یورش بود – شکایت قانونی کرد. آن‌ها قصد داشتند که وی دراعترافات ادعا کند «ربط دادن مرگ مادر بیمارش به حملهٔ مامورین تنها سیاه نمایی رسانه‌های خارجی بوده و آرش هم دراین میان قصد داشته با مظلوم نمایی، خود را به شهرت برساند». آرش صادقی تن به این فشار ماموران نداد و طولانی شدن مدت بازداشت وی نیز به این خاطر بوده است.
به گزارش هرانا به نقل از سحام؛ آرش صادقی از تاریخ پانزدهم شهریورماه ۱۳۹۳ مجددا دستگیر شد و در بند دو-الف سپاه پاسداران در زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. وی بابت اخذ اعتراف علیه خود نیز تحت فشار می‌باشد.
به طوری‌که نزدیکان وی تایید کرده‌اند آرش درطول مدت یازده ماه آزادی خود، با هیچ حزب و گروهی ارتباط نداشته و فعالیتی هم نکرده است. تنها فعالیت وی مربوط به تعدادی پست فیسبوکی انتقادی بدون توهین بوده است. اما گویا حاکمیت همین حضورحداقلی از جانب منتقدان را نیز تاب نیاورده و امروز شاهد بازداشت طولانی وی بدون ارائه توضیحی مبنی بردلیل بازداشت هستیم.
بازداشت آرش صادقی درمحل کار بوده است و پس از تجسس خانه به زندان منتقل شده است. همسر و تعدادی از دوستان وی نیز بدون داشتن حکم به زندان منتقل شده که همه آن‌ها پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شدند. بازداشت همسر آرش صادقی بدون ارایه حکم قضایی می‌تواند دلیلی برصحت این مدعا باشد که ماموران قصد دارند تا صادقی را از طریق پرونده سازی برای همسرش تحت فشار گذارده و مجبور به ادعای کذب علیه خود نمایند.
تمدید مجدد قرار بازداشت، طولانی شدن مدت بازداشت موقت و پاسخ‌گو نبودن مقامات ذی‌ربط درخصوص علت بازداشت نیز، می‌تواند گواهی برتلاش حاکمیت جهت پرونده سازی علیه وی باشد.
گفتنی‌است بازداشت قبلی آرش صادقی نیز درسکوت رسانه‌ای صورت گرفت و در طولانی شدن زمان بازداشت، وی مورد آزار و اذیت زیادی قرارگرفته بود.