۱۳۹۲ اسفند ۲۳, جمعه

«هشدار مرکل به روسیه در مورد بحران اوکراین»

پیامد حضور روسیه در کریمه

«هشدار مرکل به روسیه در مورد بحران اوکراین»

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، روز پنج‌شنبه سیزدهم مارس در پارلمان این کشور به روسیه هشدار داد که در صورت ادامه مواضع این کشور در قبال اوکراین، مسکو از نظر سیاسی و اقتصادی به شدت متضرر خواهد شد.
خبرگزاری «فرانسه» روز پنج‌شنبه سیزدهم مارس در این زمینه گزارش داده است، «آنگلا مرکل» که در پارلمان آلمان حاضر شده بود، با اشاره به تحولات اوکراین و نقش مسکو در این تحولات تاکید کرد، اگر روسیه روش هفته‌های گذشته خود را در باره اوکراین همچنان ادامه دهد، این فقط برای اوکراین فاجعه نخواهد بود بلکه به تغییر روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه هم نخواهد انجامید».
بر اساس این گزارش خانم مرکل همچنین افزوده است که، به طور یقین باور دارد این مسئله به روسیه نیز خسارت شدید سیاسی و اقتصادی وارد خواهد کرد.
merkl
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرده، تمرینات نظامی واحدهای زرهی، توپخانه و پیاده نظام خود را در اطراف مرز اوکراین افزایش می‌دهد.
پس از سقوط «ویکتور یانوکوویچ»، رییس جمهوری پیشین اوکراین، روسیه واحدهای نظامی خود را در شبه‌جزیره کریمه منطقه‌ای خودمختار در جمهوری اوکراین که دارای اکثریت روسی‌تبار است، مستقر کرد.
بر اساس تصویب پارلمان منطقه خودمختار کریمه‌ روز یک‌شنبه آینده این در منطقه همه‌پرسی درباره پیوستن آن به روسیه برگزار خواهد شد.
مواضع روسیه در قبال اوکراین، واکنش شدید غرب را به دنبال داشته است تا جایی که قدرت‌های جهانی عضو گروه «جی – هفت»، شامل کشورهای صنعتی آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا روز چهارشنبه، دوازدهم مارس به مسکو هشدار داده و اعلام کردند، این اقدامات روسیه به منزله نقض قوانین بین‌المللی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر