۱۳۹۳ فروردین ۷, پنجشنبه

گزارش تکاندهنده عفو بين الملل از اعدام در ایران


عکس دار اعدامبر اساس گزارش سالانه اعدام سازمان عفو بین‌الملل، جمهوری اسلامی بعد از چین دومین رتبه اعدام در دنیا را دارد. امارات متحده عربی برای اولین بار در سه سال گذشته هیچ اعدامی نداشته است.
عفو بين الملل در گزارش سالانه خود جمهوری اسلامی را دارای بيشترين آمار اعدام به نسبت جمعيت اعلام کرد و نوشت: آمار اعدامها در جهان در سال 2013 به نسبت سال 2012 افزايش يافته است که علت اصلی آن افزايش اعدامها در ايران و عراق بوده است.
بر اساس گزارش عفو بين الملل در سال 2013 بيش از 369 اعدام رسما اعلام شده در ايران صورت گرفته اما صدها اعدام ديگر انجام شده که رسما اعلام نشده است.
عفو بين الملل رژيم ايران را در زمره رژيم هايی قرار داده که در موارد متعدد اعدام زندانيان را به خانواده و وکلای آنها اعلام نکرده است، اعدام را بر اساس اعتراف زندانی صورت داده که اين اعترافها احتمالا زير شکنجه گرفته شده است و جوانانی را اعدام کرده که هنگام ارتکاب جرم زير 18سال سن داشتند و اينها نقض قوانين بين المللی محسوب می شوند.
هشدار نسبت به اعدام قريب الوقوع دو عرب خوزستانی
عفو بين الملل طی بيانيه ای در مورد خطر اعدام قريب الوقوع دو عرب خوزستانی هشدار داد.
در اين بيانيه به نقل از خانواده های خالد موسوی و علی چبيشاد گفته شده وزارت اطلاعات رژيم ايران اين دو زندانی را از هشت روز پيش به مکان نامعلومی منتقل کرده است که می تواند به معنای اعدام قريب الوقوع آنها باشد.
اين دو زندانی در آبانماه سال 91 همراه تعدادی ديگر در اهواز دستگير و حدود 8ماه پيش در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به مرگ محکوم شدند.
خانواده های اين زندانيان می گويند آنها به وکيل دسترسی نداشتند و اعترافهای آنها زير شکنجه گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر