در حالی که مقام‌هایی ایرانی معتقدند پنج مرزبان ربوده‌شده ایرانی در خاک پاکستان هستند، سخنگوی گروه«جیش‌العدل» گفته که آن‌ها در خاک ایرانند. وزارت خارجه پاکستان نیز گفته است مرزبانان در خاک پاکستان نیستند.
عبدالرئوف ریگی: جیش‌العدل یک گروه مذهبی است وهیچ ارتباطی با قوم‌گرایان و جدایی‌طلبان بلوچ و آمریکا ندارد.
عبدالرئوف ریگی: جیش‌العدل یک گروه مذهبی است وهیچ ارتباطی با قوم‌گرایان و جدایی‌طلبان بلوچ و آمریکا ندارد
خبرگزاری «فارس» نوشت عبد‌الرئوف ریگی، سخنگوی گروه جیش‌العدل که پنج مرزبان ایرانی را ربوده، در گفت‌وگو با روزنامه پاکستانی «امت» گفته است: «با گذشت زمان ثابت خواهد شد که جیش‌العدل در ایران به‌سر می‌برد و از مرزبانان گروگان گرفته شده در خاک ایران نگهداری می‌شود.»
وی افزود: «جیش‌العدل از پاکستان یا سایر کشورها وارد خاک ایران نمی‌شود بلکه پایگاه اصلی این گروه داخل خاک ایران است.»
عبد‌الرئوف ریگی ضمن تأیید خبر اعدام یکی از مرزبانان ربوده‌شده ایرانی حال چهار مرزبان دیگر را خوب توصیف کرد و گفت: «چنانچه ایران به درخواست‌های مطرح شده پاسخ مثبت دهد، چهار مرزبان گروگان گرفته شده به سلامت آزاد می‌شوند.»
عبدالرئوف ریگی برادر کوچکتر عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه «جند‌الله» است. عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله بود که در اسفندماه ۱۳۸۸ توسط وزارت اطلاعات ایران دستگیر و روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ به دار آویخته شد.

پاکستان: مرزبانان در خاک ما نیستند

در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان نیز هر گونه حضور مرزبانان ربوده شده ایرانی در خاک این کشور را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری کویت، تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: «مقام‌های پاکستانی برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی منطقه را مورد بررسی و شناسایی قرار دادند اما هیچ چیزی که نشان‌دهنده حضور آن‌ها در خاک پاکستان باشد نیافتند.»
پنج مرزبان ربوده‌شده ایرانی
پنج مرزبان ربوده‌شده ایرانی که جیش‌العدل می‌گوید یکی از آن‌ها را اعدام کرده است
وی افزود: «جنازه مرزبان ایرانی در خاک پاکستان پیدا نشده است و این نشان می‌دهد مرزبانان ربوده شده در خاک پاکستان قرار ندارند.»
به‌گفته تسنیم اسلم، مرزبانان ایرانی در منطقه‌ای به مساحت پنج تا ۱۰ کیلومتری در استان سیستان و بلوچستان ایران و در مرز پاکستان ناپدید شده‌اند و اسلام‌آباد همه کمک‌های ممکن را در این زمینه خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین تأکید کرد: «کشورمان در موضعی نیست که درباره مرزبانان ربوده شده بتواند توجیه یا عذرخواهی به ایران ارائه کند.»
در روزهای اخیر از یک سو ایران و پاکستان یکدیگر را به کم‌کاری در تلاش برای آزادی مرزبانان ایرانی متهم کردند و از سوی دیگر برخی از نیروهای اصولگرا، دولت حسن روحانی و به‌ویژه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را متهم به بی‌عملی در این زمینه کرده‌اند.
پنج مرزبان ایرانی روز جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۲، در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ناپدید شدند. پس از این رویداد گروه اسلامی «جیش‌العدل» با انتشار تصویرهایی در شبکه‌های اجتماعی مسئولیت ربودن این افراد را به عهده گرفت.
گروه جیش‌العدل شامگاه یکشنبه، سوم فروردین‌ماه، اعلام کرد که جمشید دانایی‌فر، یکی از مرزبانان ربوده شده را اعدام کرده است.