۱۳۹۲ اسفند ۱۸, یکشنبه

تهران - تجمع دراويش و خانواده هاي زندانيان سياسي در مقابل دادسراي مركز


تهران - تجمع دراويش و خانواده هاي زندانيان سياسي در مقابل دادسراي مركز

• يورش وحشيانه و تيراندازي هوايي مأموران سركوبگر براي جلوگيري از تحصن دراويش در تهران
• حضور گسترده خانواده هاي زندانيان سياسي در اعتراضات دراويش معترض در تهران
• افزايش شمار دراويش اعتصابي در خارج از زندان به 3 هزار تن
• ادامه اعتصاب غذاي 10 تن از دراويش زنداني در اوين، گوهردشت، بندرعباس و شيراز
• تحصن جمعي از دراويش ساكن اروپا و آمريكا در مقابل سفارتخانه‌هاي رژيم در كشورهاي مختلف
• درگيري مردم با مأموران سركوبگر رژيم در مريوان كردستان

ـ از صبح شنبه مأموران يگان ويژه و لباس شخصيهاي خامنه اي در خيابانهاي اطراف دادستاني تهران به دراويشي كه قصد تحصن داشتند يورش بردند. در مقابل حسينيه دراويش گنابادي واقع در خيابان بهشت، مأموران سركوبگر تيراندازي هوايي كردند تا جمعيت را متفرق كنند. جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي نيز به جمع دراويش معترض پيوسته بودند. گزارش سايت مجذوبان نور پايگاه اطلاع رساني دراويش حاكي است يک ون نيروي انتظامي همراه با ۱۰ موتورسوار اسکورت به دراويش حمله ور شدند. آنها با باتون به ضرب شتم دراويش معترضي که حاضر به سوار شدن در ماشين‌هاي يگان ويژه نبودند، پرداختند.

ـ گزارش ديگري حاكي است يگان ويژه و لباس شخصيهاي خامنه اي ورودي‌هاي مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران را به شدت كنترل مي كردند. تعداد زيادي از نيروهاي يگان ويژه و لباس شخصي در خيابان‌هاي پانزده خرداد، خميني و مسيرهاي منتهي به پارک شهر تهران مستقر شده و فضاي امنيتي شديدي در اين مناطق حاكم كرده بودند. استقرار اتومبيل‌هاي ون و اتوبوس‌هاي مخصوص يگان ويژه در اطراف حسينيه اميرسليماني تهران كاملا محسوس بود و اين نيروها هرگونه رفت و آمدي را كنترل مي كنند. بنا به گزارشات رسيده تعدادي از دراويش گنابادي در مسيرهاي منتهي به شهر تهران دستگير شدند. تعدادي از اتومبيل‌هاي دراويش در نزديکي تهران متوقف و تعدادي از دراويشي که قصد رساندن خود به تهران داشته‌اند بازداشت شدند. براساس اين گزارشات يک درويش گنابادي به نام «بصيري از دراويش شهر انديمشک» در نزديکي پارک شهر تهران دستگير شد.
ـ تعداد دراويش گنابادي كه در بيرون زندان اعتصاب غذا كردند به 3 هزار نفر رسيده و مستمر به تعداد آنها افزوده مي شود. آنها در حمايت از 10 درويش زنداني در زندانهاي اوين، گوهر دشت، بندرعباس و زندان نظام شيراز كه در اعتصاب غذا به سر مي برند، اعتصاب كردند. به گزارش سايت مجذوبان نور، از دراويش ساير سلسله هاي تصوف نيز به اين اعتصاب غذا پيوستند.

ـ جمعي از دراويش ساكن اروپا و آمريكا با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرده‌اند در حمايت از اعتصاب غذاي برادران زنداني خود در همبستگي با دراويش داخل كشور دست به تحصن اعتراضي مقابل سفارتخانه‌هاي رژيم آخوندي خواهند زد و تا زمان تحقق خواسته‌هايشان اين تحصن ادامه دارد.
ـ اهالي روستاي «گواز» از توابع «مريوان» كردستان با مأموران سركوبگر نيروي انتظامي كه به بهانه جمع آوري ماهواره به اين روستا حمله كرده بودند، درگير شدند و 3 تن از مأموران را به‌شدت مجروح و مجبور به عقب‌نشيني از روستا كردند.
روز پنجشنبه 15 اسفند مردمي كه براي تحويلگري سبد كالا به فروشگاه رفاه شهركرد مراجعه كرده بودند با گردانندگان فروشگاه درگير شده و شيشه هاي فروشگاه را شكستند.
ـ مردم شهرک مرواريد که در اطراف خوراسگان اصفهان واقع است روز سه شنبه 13 اسفند بار ديگر دست به تجمع زدند و به خودداري رژيم آخوندي از تأمين حداقلهاي خدماتي در اين شهرك اعتراض كردند. ساكنان منطقه ششم اسفند نيز تجمع اعتراضي برگزار كرده بودند.
ـ مأموران اطلاعات آخوندي گروهي از جوانان طرفدار محيط زيست در تهران را روز پنجشنبه 15 اسفند بازداشت كردند. آنها در نزديکي‌ ايستگاه مترو پارک چيتگر، طي‌ فراخواني براي گراميداشت روز درختکاري گردهم آماده بودند كه دستگير و با 2 ماشين ون به وزارت اطلاعات آخوندي منتقل شدند
سایت همبستگی ملی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر